Nya behov och reaktioner till coronakrisen

Segmentering för effektiv kommunikation

Det har varit en omvälvande vinter och vår för oss alla och coronakrisen hänger fortfarande över oss. Men alla människor reagerar på och hanterar situationen olika; en del är mer rädda och oroliga än andra, vissa stoppar huvudet i sanden medan andra reagerar mycket rationellt. Vissa andra förlitar sig på att omvärlden och myndigheterna skall hjälpa till att hantera situationen.

Hur kan du som företag, organisation eller myndighet möta och kommunicera med dessa individer på ett relevant sätt givet deras vitt skilda behov och reaktioner? Hur ser olika grupper på vad som blir det ”nya normala” och vad händer med aktiviteter och köpmönster när samhället långsamt öppnar upp?

Kantar lanserar nu ORVESTO Covid-19 Segment, en undersökning som djupdyker i olika gruppers hantering av krisen.

Ladda ner rapporten och ta reda på:  

  • Vilka är de sex olika Covid-19 segment.

  • Hur coronakrisen påverkar deras förtroendet för medier.

  • Deras nuvarande och framtida konsumtionsmönster.

  • Andra beteenden och attityder under krisen.
Covid_19_segment_table_2000x1000-1

För mer information om materialet i denna rapport, kontakta:
eva.springmann@kantar.com  eller
morgan.sandstrom@kantar.com